اعصاب!

نصیحت شنیدن کار جالبی نیست ولی بعضی آدمها هستند که قدرتشو دارند با کلامشون بنشوننت یه گوشه و مجبورت کنند تا به دونه دونه ی کلمه هاشون گوش کنی مزه مزشون کنی و به ذهنت بسپری!متاسفانه این جور آدمها زیاد نیستند...با یه اعتماد به نفس بالا...گفتار فصیح و بیان دلسوزانه...یه جوری واست بت میشن و حتی بگن الان بمیر هم مطمئنی که آره!این الان بهترین کاریه که میتونی بکنی!!!!

ما یه استاد پاتولوژی داشتیم اینجوری بود!جوون بودا ولی یه صدای محکم واضع و رسا داشت که هنوزم تو گوشمه و فوق العاده درس میداد...خاطره ی دردناک میگفت میخواستی همون وسط بشینی و زار بزنی!یه روز اومد بهمون درمورد زندگی گفت کلی حرف زد درباره ی اینکه ما چقدر خوشبختیم که جزو اون همه آدمی روحی و جسمی مریضند یا اصلا" با نقص مادرزادی دنیا اومدند و هیچوقت دنیا رو مثل ما ندیدند نیستیم...بعدش ما همه تا یه هفته شنگول میزدیم!!بعضی چیزها که در مورد بالین میگفت هنوز هم که میریم بخش بیمارستان یادم میافته...ولی خب امسال انداختنش بیرون...بماند واسه چی...

خواهرم برای امتحان دستیاری میخونه...من که تازه امتحانمو دادم فعلا" ول میچرخم تو خونه!بعد اینم همش میاد منو گیر میاره خرم میکنه تو نباشی نمیتونم درس بخونم!میبره مینشونه یه جا برام درس میده!!قبلا" جراحی میخوند خوب من یه چیزی حالیم میشد حداقل حوصلم سر نمیرفت!الان دیگه نرولوژی رو شروع کرده...من نرو هیچچچچچچی نمیدونم!یعنی در حد دبیرستان!هر جا تو درسهای دانشگاهمون آناتومی فیزیولوژی پاتولوژی سمیولوژی به قسمت اعصاب خوردم یه جوری پیچوندمش...دقیقا" هیچی حالیم نمیشه!اونم زیاد یادش نبود یکم خوندیم هی رفتیم تو بن بست!دیگه مجبور شدیم بریم cd بیاریم برامون درس بده...خب من میدونم خیلی توصیه ی من تاثیرگذاره برای اینکه تبلیغ نشه نمیگم کدوم موسسه بود!!!!ولی یه آقایی به اسم دکتر شاه بیگی...وای فوق العاده بود یعنی من که اناتومی هم نمیدونستم همه رو میفهمیدم چی میگه!خیلی با حوصله و روان با اینکه زیاد نمیگفت ولی همه ی جزئیات رو میگفت!...بعد کلی نصیحت کرد...توضیح داد نظم داشته باشین و توی درس خوندنتون نظم فکری رو رعایت کنید نوت بنویسین و یه جا بنویسین و با یه رنگ...فکرتون ناخود آگاه همه رو ضبط میکنه حتی شکل صفحه هم در ضمیر ناخوداگاه میمونه...گفت دور اول رو که میخونین ولی اگه بتونین سه دور در ماه مطلب رو حتی در حد مرور بخونین مطلب وارد حافظه ی بلند مدت میشه و دیگه هیچوقت پاک نمیشه....بعد به حدی میرسین که مطمئنین قبولین...منو خواهرم جلوی تلویزیون دراز کشیده بودیم!گفت آره یه عده هستند موقع درس خوندن دراز میکشن بعد میگن ما چرا قبول نمیشیم!!یهویی ما با هم نشستیم!!!

خلاصه کلی انرژی مثبت داد...حتی فکر کردن بهش هم بهم انرژی میده و دلم میخواد برم درس بخونم!مثل وقتهایی که آدم برنامه ریزی میکنه و میخواد اجرا کنه!یه حس خوبی داره!انگار که از اینده مطمئن میشی!فکر میکنی چند قدم مونده... دیگه کلید دستته تا بری درهای ویکتوری رو باز کنی!...خب معمولا" این حسهام زیاد نمیمونه باید هی زود زود کوک شم!ولی خب...فعلا" که تعطیلاتم نشستم اعصاب میخونم!!!وااای!!!میدونم حتما" یه ماه دیگه خودمو میکشم از اینکه تعطیلاتم رو تباه کردم!

نظرات 18 + ارسال نظر
دکتر اشتباهی جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:14 ق.ظ http://www.dreshtebahi.wordpress.com

دقت کردی خواهرت داره چه لطف بزرگی در حقت میکنه؟! فک کن!! از الان داری واسه تخصص میخونیعالی ست بدار این شکلکم بذارم عقده هام رفع شه:

مجرد سرخوش جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:32 ق.ظ http://mojaradesarkhosh.blogsky.com

ربولی حسن کور جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:47 ب.ظ http://www.rezasr2.blogsky.com

سلام
پس بگو چرا هیچی یاد نمیگیرم
خوب زودتر میگفتی منم بشینم!

مداد گلی جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:37 ب.ظ http://medad-goli.blogfa.com

ووووه. چه انگیزه ای داری. ولی اصلام تباه کردن تابستون نیست.
من از اول تابستون نشستم گوارش بخونم, هنوزم کتابه نصف نشده. اخه ما چرا اینقده تنبلیم.

متواری جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:01 ب.ظ http://motavari.blogfa.com

استاد پاتولوژیتون چرا اخراج شد؟ ببخشید خیلی سعی کردم نپرسم ولی کنجکاو دونم ترکید

یه عده میگن به خاطر عملکرد خلاف سیاست های دانشگاه...یه عده معلوم الحال هم میگن سوالا رو فروخته بود!!!ولی فکر کنم همون اولیه!!!

یک دانشجوی پزشکی جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ب.ظ

خب یعنی به من نمی گی کدوم موسسه بود؟

چرا عسیسم!هم دوره ای جان تو حسابت جداست!!...فکر کنم مال پارسیان دانش بود...

دکتر نوید جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ب.ظ http://yaghesh.persianblog.ir

افکار خوبُ منظم و سالمی دارین.... تبریک می گم...

حمید جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ http://dr_ahmadi.mihanblog.com/

سلام و سلام منو به خواهرتون برسونین یادش به خیر پارسال منم همچین وضعی داشتم الحمدلله به خیر گذاشت ..راستی جراحی رو از چی میخونن من احمدی آملی رو خوندم خیلی خوب بود

هدی شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:26 ق.ظ http://dailynote.blogsky.com

پشیمونی و خودکشی به خاطر تلف شدن وقت سر خوندن یه چیز ... تو هر رشته ای معنی داشته باشه ... تو رشته ما اصلا نه معنی داره نه پیش میاد ... حتی اگه اعصاب ( تازه اعصاب که عالیه )... حتی اگه اورو باشه ... نه اینکه بخوام تعریف کنم از رشتمون ها ...که البته تعریفیه ... ولی واقعا چیزی نداره که یه جایی به درد نخوره ...

مجرد سرخوش شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ق.ظ http://www.mojaradesarkhosh.blogsky.com/

سلام
ممنون از اینکه مارا کباب کوبیده نکردی . شما جزو هممون ۵ تایی هستی که خدا در آیه کذایی آورده بود.

خاله آذر شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:39 ق.ظ http://www.khaleazar.blogfa.com

اتفاقا ما هم یه استاد ایمونولوژی داشتیم که ایشون رو هم از دانشگاه تبریز و مشهد و تهران...روانه کرده بودند!(به همون دلیل خلایق هر چه لایق!)
چه صدایی داشت،چه علمی داشت،چه دیسیپلینی...از هر انگشتشتم هنر میبارید.میگفت ۷ تا ساز میزنم.بعدها فهمیدم،برادرش هم یکی از مترجمهای بزرگ ایرانه...کلا خانوادگی فرهیخته بودند.
استاد پروازی بود،ولی با ماشین خودش میومد تبریز!وسط کلاسها هم با پسرها تو حیاط دانشگاه فوتبال بازی میکرد!شب هم با پسرا میرفتن استخر...وای حرفهاش و زحماتی که واسه سازمان انتقال خون کشیده بود یادم میفته...
قدرشو تو ممالک فرنگ خیلی بیشتر از ما میدونند.ما هم خلایق هر چه لایقیم!
چقدر حرف زدم..ولی کل یادش کردم.

آره واقعا!خلایق هرچه لایق!

حمید احمدی شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ب.ظ http://dr_ahmadi.mihanblog.com/

سلام دکتر جان منظور منو اشتباه فهمیدی من اصلا کامران احمدی رو توصیه نمیکنم..من به شما عرض کردم اگه خواهرتون می خواد بهترین جزوه جراحی رو بخونه جزوه دکتر احمدی آملی (استاد جراحی دانشگاه تهران) رو پیدا کنه فکر میکنم پارسیان دانش داره من مخلف 100 در 100 کامران احمدی هستم

عجب,باشه چشم...حتما بهش میگم...خیلی لطف کردین دکتر,ایشالا همیشه موفق باشین...

آوا شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:26 ب.ظ

منم از این خواهرای سریش می خواااااااام
کلی قمپز در کردم که ارشد قبول می شم ولی هیچ غلطی ننمودم...

اشکال نداره عزیزم......چیزی نشده که...
ایشالا سال دیگه حتما قبول میشی...

ذ یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ

دکتر شاه بیگی فوف العاده درس میده .ولی به شرطی که سی دی مال سالهای قبل نباشه .

اتفاقا سی دیش جدید نیست!...رفرنس نورو عوض نشده که!

دکتر زری دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:26 ق.ظ http://www.zari-pharma.blogfa.com

سلام به تو دکتر با سواد!!! تمام پستاتو خوندم ، خیلی جالب بود
از وقت تلف کردن نگو که من خدای این کارم
خوشحال میشم بهم سر بزنی و با هم تبادل لینک داشته باشیم

یک دانشجوی پزشکی دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:02 ب.ظ

میسی

مریم! دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام دکی جوووووووووووووووووووونم

خوفی؟

این تیکه دراز کشیدنو هستم!من درس هم که میخونم میخوابم چه برسه به تی وی دیدن

اون استادتون رو چرا انداختن بیرون؟!.حدس میزنم یه چیزایی اما خب توضیح بدی بد نیستا

منم وقتی کنکور داشتم هر روز میرفتم پیش یه مشاور تا فرداش انگیزه داشتم واسه درس بعد دیگه ول میشد!

یهنی چی اون وقت تا یه ما دیگه تهطیلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من ۲۷ باید برم یونی!مملکته داریم؟!این همه تبعیض بین دکتر و مهندس!!

خدااا

ما هم ۲۷ امیم بابا!!!من همینجوری تحمینی گفتم!!:))

مریم! دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:57 ب.ظ

اها دیدم واسه چی اخراج شده

من فکرای دیگه میکردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد